סגן רה"ע: "מקפחים את החינוך החרדי, למרות שהוא הרוב"

"הבעיה שאנחנו נמצאים בקיפוח, הנה, רוב החינוך בעיר ירושלים הוא חרדי, אך החינוך הזה מקופח ולא מקבל את הטיפול המתאים בהתאם לגודלו"
יעקב גרודקה No Comments on סגן רה"ע: "מקפחים את החינוך החרדי, למרות שהוא הרוב"

לרגל יום ירושלים, פורסמו נתונים שמראים את הצמיחה במוסדות החינוך החרדי בבירה • סגן רה"ע יוסי דייטש בראיון לוחמני: "מקפחים אותנו, החינוך החרדי סובל מתנאים מחפירים בחסר של למעלה מ- 1200 כיתות"

אילוסטרציה צילום: יונתן סינדלר, פלאש 90
"הבעיה שאנחנו נמצאים בקיפוח, הנה, רוב החינוך בעיר ירושלים הוא חרדי, אך החינוך הזה מקופח ולא מקבל את הטיפול המתאים בהתאם לגודלו"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לרגל יום ירושלים, פרסם ערוץ 2 אמש (מוצ"ש) נתונים שמראים את הצמיחה במוסדות החינוך החרדי בבירה. על פי הנתונים שהביא משה טור פז, ראש מנהל החינוך בירושלים עולה כי בעיר ירושלים יש 280 אלף תלמידים, 106 אלף הם חרדים, 106 אלף הם ערבים ועוד 65 אלף הם דתיים וחילונים, 77 % מילדי כיתה א' בירושלים הם או חרדים או ערבי.

החילונים חוששים: 106 אלף תלמידים חרדים בירושלים

מגישת ערוץ 2, דנה וייס, נזעקה לאחר ששמעה את המספרים במוסדות החינוך החרדים ואמרה לטור פז: "אתה מבין שבנקודה הזו, כבר אין לי אוויר", משפט שמסמל את החשש החילוני מהתחרודותה של העיר ירושלים.

בעקבות כך, שוחחנו עם סגר"ע ירושלים מטעם סיעת 'יהדות התורה' יוסי דייטש, וזאת בכדי לבדוק, האם באמת ישנה התחרדות בבירה – והאם החילונים צריכים לחשוש.

"אנחנו כבר מזמן יודעים שלחינוך בירושלים יש רוב בקרב מוסדות החינוך החרדי, ולעניות דעתי זהו דבר מבורך וחיובי שבעיר הקדושה יש רוב למוסדות שבהם יש לימודי קודש, וחינוך טהור", אמר דייטש לאתר 'קול חי'.

למרות הרוב במוסדות החינוך, מסתבר כי התלמידים החרדים מופלים לרעה בירושלים. "הבעיה שאנחנו נמצאים בקיפוח, הנה, רוב החינוך בעיר ירושלים הוא חרדי, אך החינוך הזה מקופח ולא מקבל את הטיפול המתאים בהתאם לגודלו". אומר סגן ראש העיר לאתר 'קול חי', "בואו נעשה ביקור במוסדות החינוך החרדי ובמוסדות החינוך הממלכתי ונשווה את רמת התנאים ביניהם, החינוך החרדי סובל מתנאים מחפירים בחסר של למעלה מ- 1200 כיתות, ואני חושב שזו תעודת עניות לירושלים".

שאלנו את דייטש, "האם יש סיכוי שהחינוך הערבי מקבל יותר מהחינוך החרדי?", הוא השיב: "בעבר היה בג"ץ שהורה לעירייה לקנות מבנים ע"מ לשפר את מערכת החינוך הערבית, והנה בעקבות ההחלטה הזו ישנו צמצום פערים גדול יותר בחברה הערבית מאשר בחרדית".

"אם אנחנו נכנסים כעת לשנת היובל לאיחוד ירושלים, אז אפשר לומר שאולי אנחנו הרוב בעיר, אך מבחינת סדר העדיפות אנחנו רחוקים מלהיות הרוב, ולא שזה אמור לבוא על חשבון מישהו אחר, פשוט הגיע הזמן שממשלת ישראל תכניס את ידה לכיס יחד עם עיריית ירושלים שלמרות שאנו חברים בה, החברים האחראים שם צריכים לדאוג להביא את הכסף הזה מהממשלה, ושתחליט שבשנת היובל תדביק את הפערים ותצמצם את החרפה הזו שבה החינוך החרדי לומד בירושלים", אומר דייטש לאתר 'קול חי'.



0 תגובות